L' ûrtima zunta a l'è stæta fæta o 1 de Lûggio do 2002
Me ne staiò pe 'n po de tempo fêua da Zena , e quande rientriò no sò se porriò dedicâ ancon o mæ tempo libëo a-o scïto . Se gh'è quarchedûn co voese piggiase e continuâ o travaggio do scïto c'o se fasse avanti . A proscima pûbblicassion do IL FARO LIGURE a "dovieiva" ëse in to meise de settembre . N'approfitto ascì pe domandâ za scûsa a quelli che in te sto periodo me scrivian ma no porrian riçeive e mæ risposte . Grassie e a risentiçe . |
ORTOGRAFIA E PRONUNÇIA DA LENGUA ZENEIZE POULE DE LIGÛIA DÏTI DA NOSTRA TÆRA PARLÂ FORESTO ÄTRE LENGUE MINOITAIE PILLOE DE LIGÛIA FÖE E STÖIE DA NOSTRA REGION GH'ËA 'NNA VOTTA PE NO ASCORDÂSE O NOSTRO PASSOU SPRUINÂ GOSSE DE LIGÛIA DA SCOVRÎ IN SCÏ SCÏTI INTERNET E IN LIBRERIA I MÆ CONSEGGI E CONNESCIOIN CIÛ INTERESSANTI |
(SCÏTO AMATORIALE , PE NO SCORDÂSE E NOSTRE REIXE) (CIÆTI , VIGNETTE E NOTISSIE DE ATTUALITÆ ) STRAORDINÄIA SCOVERTA ARCHEOLOGICA A MONTEVËGIO : I LIGÛI COMME I EGISSIEN COSTRÛIVAN PIRAMIDI !!! AMMIOU DA 'N PAISAN LIBERTÆ DE PAROLLA Ò PAROLLE IN LIBERTÆ ? L'ERRÔ O L'È IN TO NOMME : SE SCRIVE PADANIA SE LËZE LIGÛIA L'ÛRTIMO LIBBRO DE VALERIO MARCO BOTTO : I ANTIGHI LIGÛI DO LEVANTE A NOSTRA REGION A CIÛ VËGIA D' ITALIA : VËGIA LIGÛIA O LIGÛIA DE VËGI ? O TESTO DA CANSON "O STELLA MARIS" : AVE MARIA IN ZENEIZE RIÇEVEMMO E PÛBBLICHEMMO 'NNA LETTÏA DE MIRKO ODEPEMKO: "Avventura Politica di Mirko ODEPEMKO con Sergio CASTELLANETA" A PETACCHINN-A DO MEISE : .... E POI DIXAN A VIOLENSA IN TI STADDI N.D.R. CANGIAMENTI DE INWIND |
ARCHIVIO CULTÛA LIGÛE E ÄTRO ASCÌ.... SCAREGÂ SCAREGA MÛXICA DOCUMENTI E IMMAGINI RÏE O CIANZE ÛN RISO AMÄO DAVANTI A-E CÖSE DA VITTA RAI , MAI CIÛ A GIUSTA MAINEA PE NO PAGÂ CIÛ O CANONE RAI A LEZZE 62/01 LËZI A LEZZE C'A REGOLAMENTA I SCÏTI DA RÆ FANTASPORT FANTABALLON |
A porrieiva ëse 'nna
straordinäia scoverta quella che han fæto di archeologi in ta
ciann-a brianzêua , pe-a precixon vixin a Montevëgio in provinsa
de Lecco . Tre piramidi che , da ciû de 5000 anni , stavan lì
, ascose , a testimoniâne e nostre origini storiche . A scoverta
dë ste tre piramidi a l'è stæta fæta pe cäxo
. Vint'anni fa , quella zona li , a l'ëa diventâ Parco Regionale
da Region Lombardia , e nisciûn , ma propio nisciûn , s'ëa
mai dæto conto de quello che se stava sciaccando co-i pê .
L'è stæto analizzando 'nna fotografia da l'erto de quelle zone , che l'archeologo Vincenzo Di Gregorio o l'aiva notou ûn grûppo de strûttûe molto strane . A forma a l'ëa piramidale e quande o grûppo de archeologi o l'è anæto a vedde in sciö posto se son accorti che quelle montagnette no ëan natûali , benscì ëan de vëe e propie opëe de architettûa .
Finn'oua se poeiva negâ ûn legamme de parentela tra Ligûi , Egissien e Atlantidi , perchè no gh'ëan forme archittetoniche scimili a quelle azteche o egissiann-e in ta stöia do nostro popolo . Oua però , a seguito de sta incredibile scoverta , pêu e deve cangiâ davvëo tûtto . A föa de Atlantide e di sò mistëi a nasce con Platon in to 350 a.c. e a mostra che i antighi greçi za conosceivan l'existenza de 'n ätro continente a-o de là do mâ . E date che o Platon o ne dixe , faieivan risalî a fin de Atlantide in to 10000 a.c. , saieiva a dî 5000-6000 anni primma che commensasse uffiçialmente a çiviltæ egissiann-a . L'è poscibile tûtto questo ? Ma alloa se a çiviltæ egissia a l'è nasciûa in to 3100 a.c. , perchè a Sfinge a vegne datâ comme vëgia de 10000 anni ? I mistëi son ancon tanti ma a scoverta in ta ciann-a brianzêua a pêu arvî nêuve e ciû interessanti stradde pe arrivâ a descrovî e origini do nostro popolo . Poei asci anâ a lëze e foe in scë origini di Ligûi in ta rûbrica PILLOE DE LIGÛIA
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Quante contan anchêu e parolle
? Quante peisan , quante vän ? L'è za da 'n po de anni che
ogni tanto , periodicamente , sta domanda a se me cianta in ta testa .
Saià che mi , fin da quand'ëo ûn gardetto , son sempre
stæto de poche parolle : o vëgio stereotipo do zeneize diffidente
e serrou o se me adatta ben . Cöse l'è che m'ha fregou , l'è
che mi ho sempre dæto ûn gran valô a-e parolle : ciû
che dî 'nna parolla in ciû o sempre preferïo dîne
ûnn-a in meno . E no per avariçia , perchè tanto e
parolle son de badda . Ma perchè pe mi a parolla a l'è sempre
stæta dêuviâ pe çerca de dî quarcösa
de vëo , de ciæo , quarcösa c'o no fuise dïto coscì
tanto pe dî .
Quante contan anchêu e parolle
? Quante peisan , quante vän ? Ho sempre çentellinou i sêunni
che sciortivan dä mæ bocca , perchè pe mi a parolla a
doveiva avei 'n fin , bello o brûtto c'o fuise , costrûttivo
o destrûttivo , ma avei ûn fin . Attrovâme assettou in
cöa da-o mëgo e ciætezzâ cö vixin de carega
in sciö tempo o in sciö ballon , pe mi ëan parolle sprecæ
, cacciæ via . Tanto ciû perchè quelle nostre parolle
no avieivan avûo moddo de poei cangiâ ni o tempo , ni e squaddre
de ballon . L'è bella a libertæ de parolla , ma e parolle
in liberte pêuan ëse ben ben pericolose . Ho visto e sentïo
çerte telecronache RAI a-i mondiali de ballon quande zûgava
l'Italia da fâ vegnî a pelle d'oca : ädritûa se
negava quello che tûtti poeivan vedde . S'ammiava i erroî di
arbirtri invece che ammiâ e criticâ i madornali erroî
davanti ä porta do Vieri o do Tommasi o do Gattuso . E parolle do
Pizzul e do Bulgarelli son stæte e saian pericolose : o giorno de
Corea-Italia ëo ä menn-a e doppo c'a l'ëa finïa a partia
ho sentïo figgêu de 7-8 anni plagiæ da-e parolle d'odio
do Pizzul . Ma comme o fâ o Pizzul dappêu a criticâ a
violensa in ti staddi , quande lë o l'è o primmo a fomentâla
co-e sò parolle . O sacro furô italico o g'ha inorbïo
o çervello : poscibile che tûtte e partïe fuisan di complotti
contra l'Italia ? E i motivi ? Nisciûn l'ha dïti !! O foscia
l'è ciû probabile c'o complotto o fuise l' alibi çercou
fin da l'inissio pe giûstificâse ?
Internet , satelliti , bit , telefoni
, e parolle viägian in pochi segondi da 'nna parte a l'ätra do
mondo ma dappêu in realtæ quante contan anchêu e parolle
? Quante peisan , quante vän ? E a parolla a l'è soggettiva
? A l'è quello c'a vêu dî ò a pêu
voei dî 'nna cösa pe mi e ûnn'ätra cösa pe ätre
personn-e ? Ma se 'nna parolla a l'ha ûn scignificato , a pêu
pe contra avei 'n ätro scignificato magara opposto ? Sto tarlo de
parolle o m'è sciortïo seguendo a politica ä fin di anni
'80 : a l'epoca tutto l'ëa ciæo , i ommi e e donne de gexa votavan
democraçia cristiann-a , i comunisti votavan partïo comunista
, i fascisti votavan movimento soçiale . Dappêu l'è
cangiou tûtto : e han commensou a cangiâse o nomme , a dâse
di titoli dêuviando o nêuvo nomme pe mëgio accreditâse
. E alloa son sciortïi i progrescisti , i riformisti , i democratiçi
, i democratiçi de scinistra , Forsa Italia , forsa de chi e forsa
de là . Ûn tempo l'ëa ciû sencia a cösa :
se primma mi ëo do partïo comunista voeiva dî che i ätri
che no a pensavan comme mi no ëan comunisti , ma soçialisti
o repûbblichen o democristien ; ma oua se mi son ûn politico
progrescista vêu dî che chi no a pensa comme mi o l'è
ûn c'o no vêu o progresso ? Se mi son un politico democratico
, o mæ avversaio o saià antidemocratico , se mi son ûn
democratico de scinistra vorrià dî che a scinistra i ätri
no son democratiçi , se mi son ûn riformista o mæ avversaio
o saià ûn c'o no vê fâ e riforme ? E quelli mæximi
che se dan sti belli nommi chi , i dan ascì a-i avversäi ciammandoli
, quande va ciû che ben , conservatoî . Ma comme a l'è
alloa che i conservatoî fan ciû riforme dei riformisti ?
E parolle no g'han ciû o scignificato
de 'n tempo . No pensala comme çerta gente l'è suffiçiente
pe ëse ciammæ rassisti e csenofobi . Emmo visto in Fransa movimenti
de estrema scinistra çercâ de bloccâ e vendite do libbro
de Oriana Fallaci , portandola in tribûnalle : ma alloa me domando
dove o l'è o prinçippio , sancïo dä Convenscion
di drïti de l'ommo , da libertæ de esprescion ? In Italia no
semmo da meno : semmo arrivæ a di punti coscì bassi in ta
politica italiann-a che anâ pëzo penso saià molto diffiçile
. N'ho avûo a prêuva provâ seguendo i ûrtimi fæti
politiçi relativi ä nêuva lezze in scë l'immigrassion
. Parolle sparpaggiæ in parlamento a-i 4 venti , aggettivi tiæ
comme cotellæ , fraxi dêuviæ comme kalasnikov da-i terroristi
, parolle de quæ no se conosce manco a forsa e o scignificato .
Ho sentïo politiçi parlâ
de rassismo e de schiavismo söo perchè no tûtti pe fortûnn-a
a pensan comme liätri . E alloa ho piggiou a lezze in te man e ho
provou a çercâ dove l'è o rassismo e o schiavismo in
te sta lezze , ma no l'ho attrovou , a-o conträio ho attrovou 'nna
lezze c'a vêu impedî a-i bacchen de sfrûtâ a miseia
di pövei clandestin . Ascì perchè ste parti che dixan
ëse rassiste son ben ben dêuviæ in tanti paixi "progrescisti"
. A parte ciû rassista dixan ëse quella in scë impronte
digitali : ma alloa quande me l'han piggiæ pe-o serviçio militare
, m'han discriminou ?
Ho sentïo o prescidente da Camera
che manco o sa cöse vêuan dî çerte parolle e manco
o conosce o codiçe penale : ma l'è poscibile sto fæto
chi ? Pe fâ 'n esempio a quæ ho ascistïo , doppo che o
sciö On.Violante o l'aiva parlou , etichettando o discorso de 'n ätro
parlamentare comme "nêuvo manifesto do rassismo e de l'odio
çivî" , sûscitando e rimostranse do "rassista"
, o Casini o l'è intervegnûo dixendo che o Violante quella
frase o a poeiva dî perchè "o no g'aveiva miga dïto
c'o l'ëa ûn delinquente" !!!!!!!
Comme no ! O Gexûmmaia , ma Casini
, ma cöse belin ti dixi !!! O rassismo o l'è ûn reato
perseguitou da-o codiçe penale , o rassista o l'è foscia
pëzo de 'n delinquente pe-a lezze italiann-a , sciô Casini .
A libertæ de parolla a vegne
dêuvia molto sovente ,e ascì da mi , pe sparpaggiâ a
drita e a manca parolle en libertæ . Ma ûn conto son e mæ
parolle , ätra cösa e parolle de 'n parlamentare .
Son söo parolle : ma çerto
che se dovescimo dâ a menti a-o scignificato de parolle , ûn
c'o se ciamma Casini , ò se ciamma Violante , comme o partiçipio
presente do verbo Violâ , l'è tûtto dî
.............
< vanni a toua di argomenti
>
A Padania a no l 'existe" ne
dixan tanti e tanti cäi patrioti italien : l'è vëo , ghe
diggo mi ! L'errô o l'è che se scrive Padania ma se
deve lëze Ligûia . Za aivo scrïto , e no besêugna
mai stancâse de ripetilo , che reçenti stûddi han dimostrou
comme i ciû antighi popoli europpei son i Ligûi , i Baschi
e i Sardi . In moddo particolare i Ligûi han çivilizzou
ûnna vasta zona , da-i Pirenei finn-a a l'Italia Çentrale
. Dunca o popolo ligûe o l'è a Grande Moæ di attuali
popoli paden . Ancon primma do mille a.c. e popolassoin da Val Padana ëan
ligûi : e no söo in Piemonte , in Lombardia ma ascì in
provinsa de Modena co-i Friniati e in provinsa de Lûcca , co-i Apuani
.
L'existeiva , a-o de là de differense dë väie tribû , ûnna lengua quæxi ûnitäia e a çertessa de avei 'nna origine comûne . Ancon anchêu , çittæ e paixi che finiscian in "ate" "asco" "usco" mostran a lö ciæa genesi ligûe . Conferme vegnan ascì da prêuve genetiche e biologiche de l'Ûniverscitæ de Torin e da-i stûddi portæ avanti da-o Prof. Alberto Piazza . L'è ascì pe fâ conosce a vëa ligûstiçitæ da Padania che l'è nasciûo "Ligys" , ûnn' assoçiassion c'a l'ha comme fin " a difeisa de l'identitæ , dë tradissoin , e da cultûa do popolo ligûe da svilûppâ attraverso opëe de riçerca storica e in sciö territöio " . Ligys a l'ha a sede a Varazze in via Quinno 5 (tel.0199355792) . |
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Vëgia Ligûia o Ligûia de vëgi ? Se vive sempre ciû , se diventa vëgi e a risentîne l'è o mercou do travaggio e l'INPS . A Ligûia a l'è a region dove l'è stæto rilevou o rapporto ciû erto de vëgi in sciö totale da popolassion con etæ sotta i chinze anni . Mentre in Italia gh'è 'nna meddia nassionale de 129,0 , in ta nostra region l'è 238,9 . Doppo a Ligûia gh'è l'Emilia Romagna (191,9) a Toscann-a e o Friuli Venezia Giulia (188,1) . I ciû zoeni pe contra son in Campania , ma Puglia e Sicilia son ascì misse ben . A Ligûia a vinçe ascì quande se parla de etæ meddia (46,3) . Tûtto questo compòrta ascì ûn peiso in scë spalle de chi lòua : e ascì in te sto caxo chi a nostra region a guidda a clascifica . |
Voeivo segnalâve
ûn libbro façile c'o se lëze con piäxei , ma no
pe questo che o no segge de valô storico . "I antighi Ligûi
in to gorfo da Spezza " editô LUNA e öto Valerio Marco Botto
: de sta popolassion ben poco se conosce e men che meno da-i libbri da
schêua italiann-a . O Botto o mette ben in ciæo comme tûtti
i spostamenti preistoriçi di Ligûi tra Leriçi e Portovenere
aggian segnou profondamente a cultûa de quello territöio . Vegnan
piggiæ in consciderassion ascì i rapporti a votte boin a votte
cattïi con Romma , i scangi cultûali co-i Çelti e a particolaritæ
do lö scistema religioso . O libbro o pêu ëse ûn
bon iniçio pe conosce chi ëan i Ligûi e piggiâ
di spunti da poei dappêu approfondî .
Valerio Marco
Botto
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Campann-a che ti sêunni in mëzo
a-o verde
co-a voxe secolare e tanto cäa
in questa paxe l’anima a se perde
e i tò reciocchi invitan a pregâ
(RIT.)
AVE MARIA
a-o fà da seia
quande in te l’ombra
s’asconde o mâ
AVE MARIA
co chêu sincero
e ûn cäo pensiero
pe chi è lontan
AVE MARIA
pe chi va via
co-a nostalgia
do sò fogoâ
AVE MARIA
pe chi l’è in penn-a
pe chi ha ‘na spinn-a
ciantâ in to chêu
O STELLA MARIA
AVE MARIA !!
avarda sempre chi l’è pe-o mâ
!
E passan öe , giorni , meixi e
anni
chi nasce , cresce , invëgia e
scomparià
a vitta a passa in mëzo a tanti
affanni
ma sempre a tò cäa voxe
ghe restià .
RIT......
Alcuni mesi orsono, dopo aver invitato
ed incontrato il Dott. Sergio Castellaneta presso l'emittente Radio fonica
"Radio Lanterna City" e dopo essermi letteralmente innamorato della persona
e dell'uomo politico, decisi di candidarmi al consiglio Comunale con Liguria
Nuova.
Il movimento mi mise a disposizione,
su mia richiesta, da novembre 2001, una sede in via della Cella 52 rosso,
che portammo avanti, in modo a mio avviso , producente e cercammo subito
di entrare a contatto con la realtà commerciale, artigiana e cittadina
di Sampierdarena - dove per altro ci sono nato 26 anni fa'.
Nel frattempo, anche perchè
credevo sempre più in questa avventura-esperienza, ho costituito
un gruppo che faceva da satellite alla mia candidatura, composto da candidati
nelle varie circoscrizioni genovesi , ovviamente con Liguria Nuova.
Più il tempo passava e più
mi rendevo conto che il movimento non era affatto organizzato e che il
Dott. Sergio Castellaneta era un accentratore nel senso più negativo
del termine. Insomma non c'era nessun dibattito politico all'interno del
movimento - ne' tantomeno lo spazio per farlo - e se non si aveva la stessa
visione politica del nostro Leader non se ne poteva esprimere una diversa.
Entrai, subito dopo, visto anche il
mio carattere, in collisione con il Leader per quanto riguarda una visione
completamente differente sull'ambiente e quindi sulla pulizia della città
(ma questo fu il male minore).
Le "frecciate", e non solo, sulla chiesa
e i poteri forti mi misero assolutamente in imbarazzo verso le persone
e le associazioni a me vicine . Cercai di spiegare al Dottore la mia cristianità
e la mia fede verso Dio, ma lui la ridicolizzò più volte
- basta ascoltare le registrazioni di dibattiti televisivi e di conferenze.
Iniziai a cambiare atteggiamento politico
e passai molte delle mie giornate presso mercati e piazze per far conoscere
il mio nome e per alzare il quorum verso il movimento . Dopo alcune settimane
di grande lavoro capii che la figura di Sergio Castellaneta non era più
così forte e ben vista dalla cittadinanza - davano molte più
garanzie Pericu e Magnani - e quindi decisi con i miei collaboratori di
incentrare la campagna sulla mia figura di giovane che può portare,
all'interno del Consiglio Comunale una voce nuova
soprattutto perchè l'età
media del Consiglio era ed è molto alta.
Sergio Castellaneta, amante della sua
persona e "narciso", ha impedito ogni mia iniziativa spinta a far crescere
sempre più Liguria Nuova, preferendo proteggere i soliti "reciclati
della politica" - coloro che cambiano partito ad ogni campagna elettorale
e coloro che ci hanno provato almeno 3/4 volte ad entrare nelle istituzioni,
senza alcun risultato.
In questo modo chi ci ha perso, in
tutto ciò è stato il Movimento Liguria Nuova che non è
mai decollato perchè soffocato dalla figura del Leader; ci ha perso
anche l'immagine stessa del Dott. Sergio Castellaneta che non è
riuscito, a mio avviso, a svecchiare il movimento e la sua persona e, soprattutto,
a spersonalizzare il movimento che non ha mai avuto un corpo direttivo.
Sicuramente oggi se non si da un assetto
diverso al movimento le teste migliori se ne andranno come era successo
anche nella passata campagna elettorale (1997).
Come ha detto più volte lo stesso
Dott. Sergio Castellaneta , pubblicamente: "io sono un politico terminale"
e come tale, aggiungo io, dovrebbe puntare sui giovani brillanti che vogliono
mettersi in discussione e a disposizione per la cittadinanza.
Se mi è consentito fare un'ultima
analisi politica, si sono persi molti voti anche per la insignificante
candidatura e soprattutto una candidatura poco felice e fatta senza le
dovute riflessioni e, a mio avviso , senza il dovuto "coraggio", della
candidatura alla Presidenza della Provincia. Ci si è lasciati sfuggire
mille diverse occasioni ed opportunità fra le quali quella del Prof.
Franco BAMPI che poteva essere un ottimo valore aggiunto per il movimento
vista la sua indiscussa cultura.
Sono comunque contento di questa esperienza
perchè in 6 mesi ho imparato moltissime cose e ho imparato, soprattutto,
a non "innamorarmi", così facilmente, dei Leader Politici.
Mirko ODEPEMKO
< vanni a toua di argomenti
>
A petacchinn-a do meise
E notissie de sto scïto
chi son piggiæ in gïo pe-a ræ , ma sövia tûtto
da :
LA REPUBBLICA-IL LAVORO IL SECOLO XIX LA PADANIA |